Fejl på smartphones
- Nyheder, Pressemeddelelser, Teleindustrien

DR Kontant har taget en sag op om fejl på smartphones. Der er i de konkrete sager, som DR Kontant har taget op, tale om fejl på IPhone 4S, hvor wifi tilsyneladende pludselig holder op med at virke.

Læs mere her http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/10/01/104208.htm og her http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/10/01/103434.htm 

Jakob Willer, direktør i Teleindustrien, udtaler vedrørende den rejste problemstilling:

– Forhandlerne jeg har talt med kender godt til tilfælde, hvor der har været den type fejl på telefonerne, hvor wifi ikke virker. Kunder der oplever fejl på deres telefoner kan i en periode på to år efter de har købt telefonen rette henvendelse til forhandleren, som selvfølgelig hjælper med at udbedre fejlen eller ombytte telefonen, såfremt der er fejl på den. Sådan er købeloven.

– Opstår fejlen efter to år, så kan man ikke forvente, at forhandleren yder den samme service eller udvider reklamationsretten. Det er selvfølgelig ærgerligt at stå med en telefon, der ikke virker. Men her er vi nødt til at være lidt principielle. Har man fejl på sin telefon efter de to år, så kan man vælge at gå til en reparatør for at få hjælp eller rette henvendelse til producenten.

– Når der er fejl på telefonerne, så indrapporterer forhandlerne fejlene til producenterne. Det er så op til producenterne at vurdere omfanget og karakteren af de fejl, der er på telefonerne.

Jakob Willer
Teleindustrien
20102365

Print Friendly