Gennemsigtighed for forbrugerne
- Pressemeddelelser, Telefoni, Teleindustrien

I Politiken den 21/9 2013 rejses en kritik af, at mange kunder ikke anvender trafikken i deres datapakker, og at teleselskaber er for dårlige til at informere brugerne om deres reelle forbrug. http://politiken.dk/tjek/forbrug/ECE2082763/mobilkunder-betaler-for-dyre-data-de-aldrig-faar-brugt/

Jakob Willer, direktør i Teleindustrien udtaler,

– I Teleindustrien ser vi indførelsen af datapakker til en fast pris som en stor fordel for forbrugerne, der fjerner enhver usikkerhed om, hvor stor regningen bliver. Og priserne på markedet er kommet så langt ned, at mange forbrugere ser det som en fordel at vælge en stor pakke, så de ikke skal bekymre sig, om de har nok trafik inkluderet i pakken.

– Men det skal selvfølge være let og enkelt for forbrugerne at få adgang til information om eget forbrug, så de kan vælge det abonnement, der passer bedst til deres forbrug. Og allerede i dag er der for de fleste kunder gode muligheder for at følge eget forbrug. For at sikre, at dette gælder for alle kunder på tværs af branchen indgik telebranchen, Forbrugerrådet og Erhvervsstyrelsen i juni 2013 en ny aftale, der sikrer forbrugerne bedre overblik over deres eget mobilforbrug

Aftalen indeholder bl.a. et punkt om:

Overblik over forbrug – Telebranchen skal tilbyde gratis, lettilgængelige løsninger, så forbrugerne kan orientere sig om de seneste 6 måneders forbrug af opkald, tale, sms, mms og data.

Direktør i Teleindustrien Jakob Willer siger:

– Aftalen er endnu et godt eksempel på, hvordan vi løbende får skabt bedre og bedre forhold for forbrugerne på teleområdet. Konkurrencen på mobilmarkedet er benhård. Der er gode valgmuligheder for forbrugerne. Og priserne er lave. Med aftalen gøres det endnu lettere at få overblik over sit mobilforbrug, og derved også lettere at vælge det helt rigtige abonnement. 

Læs mere om aftalen her: http://www.teleindu.dk/ny-aftale-forbedrer-forbrugerforhold/

 

 

 

Print Friendly