Ny omdømme- undersøgelse
- Nyheder, Teleindustrien

EPSI rating har lavet en ny analyse af telebranchens omdømme. Undersøgelsen kan ses her.

Undersøgelsen viser, at de danske mobilkunder er de mest tilfredse i Skandinavien, men telebranchen har fortsat udfordringer med utilfredse kunder, særligt på bredbånd.

Direktør i Teleindustrien Jakob Willer udtaler:

– Vi skal glæde os over, at vi har de mest tilfredse mobilkunder i Skandinavien. Det vidner om, at teleselskabernes fokus på at forbedre dækningen, tilbyde attraktive tjenester og yde en god kundeservice har båret frugt. Men vi har nogle udfordringer med kundetilfredsheden, særligt på bredbåndsmarkedet, hvor tilfredsheden er faldet det seneste år. Jeg tror, at det i høj grad hænger sammen med, at det er mere tekniske og komplekse produkter med fx opsætning af wifi, og konsekvenserne når produktet ikke virker optimalt er meget tydelige.

– Vores egne undersøgelser viser da også, at mange bredbåndskunder oplever udfordringer med deres wifi forbindelser. Og fra teleselskaberne hører vi, at rigtig mange kundehenvendelser vedrører problemer med opsætning af wifi-net. De udfordringer der er med at få wifi til at fungere optimalt er for mig at se nok den væsentligste årsag til, at tilfredsheden på bredbåndsmarkedet er lavere end på mobilmarkedet.

– Alle teleselskaber har massiv fokus på at styrke kundetilfredsheden. Det er nødvendigt i et marked, hvor der er så høj mobilitet blandt kunderne. Er de ikke tilfredse, så skifter de udbyder. Det fokus skal vi fastholde, hvis vi skal forbedre kundernes oplevelse af branchen.

Teleindustrien har i samarbejde med Forbrugerrådet TÆNK etableret et privat og uafhængigt ankenævn, hvor telekunder kan klage, hvis de er utilfredse. Læs mere om Teleankenævnet her.

/Jakob Willer

Print Friendly