Unge udfordrer kulturen
- Nyheder, Teleindustrien

Teleindustrien har sammen med DI/ITEK , Rettighedsalliancen og Kulturministeriet taget initiativ til indsatsen Share With Care www.sharewithcare.dk

Det centrale i indsatsen er at fremme mulighederne for at sikre en bæredygtig digital kultur, hvor dem der skaber indholdet også får belønning for deres indsats. Det handler selvfølgelig i stor udstrækning om at fremme brugen af de lovlige tjenester på nettet, hvor især musikbranchen har vist vejen med musikstreamingtjenester som Wimp, Play og Spotifi. Man køber adgang til at høre musik som en service. Også på filmområdet tilbydes nu streamingtjenester. Nyere indhold skal der betales særskilt for – hvis og når det gøres tilgængeligt på nettet. De lovlige tjenester er i udvikling. Og netop udviklingen af lovlige tjenester, og øget fokus på, hvad det er forbrugerne ønsker er i fokus, når de unge mødes på vores Share With Care camps og drøfter, hvad der skal til for at fremme en bæredygtig digital kultur på nettet. Fra mange af de unge kommer en opfordring til industrien om ikke at se den digitale udvikling som en trussel, men som en mulighed. Med udviklingen af bredbånd og mobilnet og den voksende udbredelse af smartphones og tablets har mulighederne for at nå ud til brugerne med musik, film, spil og litteratur aldrig været bedre.

Share With Care handler i høj grad om at lytte til de unge. Og på vores camps har vi samlet mange aktører, som kan lytte og blive inspireret og samarbejde med de unge om deres ideer. Vi har forfattere, musikere, iværksættere, rettighedshavere, it-specialister, og folk fra it- og telebranchen samlet.

“Det er tydeligt, at vi alle bliver meget inspirerede af vores snakke med de unge. Share With Care er med til at sætte fokus på, at vi skal lytte til brugerne og forsøge at indrette tjenester bedre, så de møder deres behov og ønsker. Hvis Share With Care kan bidrage til at styrke innovationen og forretningsudviklingen på kulturområdet, så har vi opnået rigtig meget” udtaler Jakob Willer, direktør i Teleindustrien

 

Print Friendly